Як діти вчать мову з нуля?
Як думаєте, до скількох років дитині найлегше
вивчити мову? І як взагалі вона її вчить на початковому етапі?
Згідно з недавніми дослідженнями, найсприятливіший час — до 10-12 місяців! Тобто до року. У рік дитина вже звикає до однієї мови, і засвоювати нову їй стає складніше. Це не означає, що потім вивчити мову неможливо. Просто саме до року — найлегше. У 6 місяців будь-яка дитина однаково сприймає та засвоює і китайську, і українську — їй, в принципі, байдуже яку.
Цікаво, як це взагалі відбувається. Мозок дитини можна прирівняти до такого собі суперкомп'ютера, який постійно сприймає нову інформацію, аналізує, чи вона повторюється, і класифікує її. І відбувається це постійно! Уявіть тільки, що коїться в тій маленькій голівці 😱
І от якщо до року дитина постійно чує ту ж мову, у якій логічно, що повторюються одні й ті ж звуки, вона звикає. Навіть якщо дитина не розуміє, ЩО САМЕ їй говорять, вона чудово усвідомлює, що з нею ГОВОРЯТЬ. Розрізняє, де починаються і закінчуються слова (саме на основі висновків про повторюваність фрагментів мовлення). Далі, до трьох років, вона розвиває свою здатність не лише розуміти, а й відтворювати мовлення. Розширює словниковий запас.
І найцікавіша думка — кількість слів, які розрізняє (сприймає, чує) дитина до одного року, великою мірою визначає її подальший розумовий розвиток. Адже мова й мислення взаємопов'язані.
Саме тому важливо з дітьми розмовляти. І не тільки простими реченнями чи миленькими словами 😊 Розмовляти як з дорослим. І що більше різних голосів (я вже не кажу мов) дитина чутиме до року, то краще для її розвитку. І ніяких розвиваючих іграшок не потрібно. Достатньо почитати Канта замість казки на ніч. (Це я, звичайно, уже жартую, але суть ви, сподіваюся, зрозуміли😉).
На експерта з дитячого розвитку не претендую 😅. Це лише деякі висновки з досліджень сучасних лінгвістів.
Згідно з недавніми дослідженнями, найсприятливіший час — до 10-12 місяців! Тобто до року. У рік дитина вже звикає до однієї мови, і засвоювати нову їй стає складніше. Це не означає, що потім вивчити мову неможливо. Просто саме до року — найлегше. У 6 місяців будь-яка дитина однаково сприймає та засвоює і китайську, і українську — їй, в принципі, байдуже яку.
Цікаво, як це взагалі відбувається. Мозок дитини можна прирівняти до такого собі суперкомп'ютера, який постійно сприймає нову інформацію, аналізує, чи вона повторюється, і класифікує її. І відбувається це постійно! Уявіть тільки, що коїться в тій маленькій голівці 😱
І от якщо до року дитина постійно чує ту ж мову, у якій логічно, що повторюються одні й ті ж звуки, вона звикає. Навіть якщо дитина не розуміє, ЩО САМЕ їй говорять, вона чудово усвідомлює, що з нею ГОВОРЯТЬ. Розрізняє, де починаються і закінчуються слова (саме на основі висновків про повторюваність фрагментів мовлення). Далі, до трьох років, вона розвиває свою здатність не лише розуміти, а й відтворювати мовлення. Розширює словниковий запас.
І найцікавіша думка — кількість слів, які розрізняє (сприймає, чує) дитина до одного року, великою мірою визначає її подальший розумовий розвиток. Адже мова й мислення взаємопов'язані.
Саме тому важливо з дітьми розмовляти. І не тільки простими реченнями чи миленькими словами 😊 Розмовляти як з дорослим. І що більше різних голосів (я вже не кажу мов) дитина чутиме до року, то краще для її розвитку. І ніяких розвиваючих іграшок не потрібно. Достатньо почитати Канта замість казки на ніч. (Це я, звичайно, уже жартую, але суть ви, сподіваюся, зрозуміли😉).
На експерта з дитячого розвитку не претендую 😅. Це лише деякі висновки з досліджень сучасних лінгвістів.
Коментарі
Дописати коментар