Вивчаючи дієприслівниковий зворот... Поширені помилки

Читаючи тексти в Інтернеті, впадає в око неправильне вживання дієприслівникового звороту (❌речення з помилкою).
Спостерігаючи такі помилки, мені прикро (❌неправильно).

То що не так з цими двома реченями? Які типові помилки при вживанні дієприслівникового звороту? І найважливіше — як їх уникати?

1. Приклад: Читаючи тексти в Інтернеті, впадає в око неправильне вживання дієприслівникового звороту.
Аналіз: - шукаємо в головній частині речення підмет — хто щось робить
- тут — вживання (... впадає в око)
- перевіряємо, чи може підмет виконувати дію, позначену дієприслівником
- тут — вживання... читає тексти в Інтернеті 
 щось не сходиться, правда? 😅
📝Як виправити?
1) замість звороту вжити підрядне речення з «Коли...» — Коли я читаю тексти в Інтернеті, впадає в око неправильне вживання... 👌
або
2) переробити речення, щоб підметом став той, хто виконує дію дієприслівника — Читаючи тексти в Інтернеті, Я помічаю неправильне вживання... 👌

2. Приклад: Спостерігаючи такі помилки, мені прикро.
Аналіз: - шукаємо підмет у реченні. Ще шукаємо. Досі шукаємо... Не знайшли? Бо його там немає 😆. Це безособове речення. До таких просто неможливо додати дієприслівниковий зворот, бо немає того, кого буде стосуватися дія 😔
📝Як виправити​? Через «Коли...» або переробити, щоб був підмет.
Схожі безособові речення: мені сумно / холодно; мене тішить / бентежить; надворі світає / дощить.


Теорія без практики не засвоюється (кажу як викладач
), тому пропоную маленьку​ вправу для закріплення. Серед поданих речень виберіть ПРАВИЛЬНІ. Наприклад: 1, 2, 3. 

1. Ще не ходивши до школи, мама вчила мене писати.
2. Проходячи мимо знайомого, я привітався з ним.
3. Слухаючи музику, мені стає тепло на душі.
4. Прочитавши цю книжку, мені сподобався сюжет.
5. Переглядаючи фотоальбом, мене «накрили» спогади.
6. Прийшовши додому, я зрозуміла, що дуже втомилася.
7. Мені подобається вчити мову, переглядаючи фільми в оригіналі.

Можете писати свою відповідь у коментарі :) Перевірю!

Коментарі